dinsdag 6 oktober 2009

Tafel gezocht....lampjes gevonden!



Als ik op zoek ga naar iets , kom ik meestal met iets anders naar huis!
Zo ging ik op zoek naar een tafel voor de eetkamer, en viel mijn oog op twee lelijke oranje tafellampjes. Mmmh dit wil ik eigenlijk op termijn ook wel, en ik had al leuke ( lees dure) tafellampen gezien, die me wel aanstonden maar niet gekocht wegens te duur en voorlopig eigenlijk ook geen plaats om ze te zetten.
"Zou dit overschilderbaar zijn", dacht ik, maar ja voor 4 euro 't stuk kon ik het wel proberen en ik had nog wel een restje verf dat zou kunnen dienen.
Of ik de lelijke lampekapjes daar mocht laten? Ja geen probleem, maar er gaat wel niets van de prijs af.... Blij als een klein kind met een snoepje terug naar huis. Tuurlijk kon ik niet wachten en ben meteen beginnen schuren,
Schuren is niet mijn favoriete onderdeel van het pimpen, maar gelukkig ging het vlotjes en kon ik al snel met mijn kwast aan de slag.
Bij TROC (http://www.troc.com/) had ik eerder leuke lampekapjes gezien, dus snel daarheen met mijn geschilderde voet en hopen dat er nog waren. En ja er waren zelfs twee verschillende dus heb daar wat staan dubben welke het best zou passen : de taupe of de ecru.... Toch maar de lichte kleur ja, of neen toch liever het donkerder, of .... De eigenaar kent al de twijfelaar in mij en liet me maar begaan kapje op, kapje af, andere kapje op...Uiteindelijk ben ik maar voor het taupe gegaan en ziehier het resultaat :
Nu moet ik nog juist de geschikte plaats vinden, maar dat zal wel lukken...........



Posted by Picasa

7 opmerkingen:

Mayflower zei

Hoi An, heel herkenbaar dat eeuwige getwijfel hihi. Maar wat een metamorfose en de keuze voor je kapjes zijn super, ik ben gek van taupekleurige lampenkappen, ik had toevallig net van het weekend een 'lampen'post op mijn blog.
Laat de donkere avonden nu maar komen enne...nu nog op zoek naar een tafel?
Fijne avond.
Groetjes Mea

lia zei

Erg mooi geworden. Zo heb je voor een prikkie een leuke lamp.

groetjes Lia

Unknown zei

Nou ze zijn super geworden!!
Kijk nou wat een plezier ondanks het schuren :)

trudette zei

Wat een gezellig Blog heb je , ik ga je volgen vanaf nu :)
De lampjes zijn erg mooi geworden en zo heb je iets wat niemand anders heeft !
groetjes
trudette

Yvonne zei

wat zijn ze leuk geworden !!!
je hebt inmiddels vast al een plekje gevonden...
je gordijnen in je nieuwste post staan erg mooi en vooral gezellig!
groetjes Yvonne

faire un songe zei

Hoi An.
Dank voor je leuke reactie..
Ik ben ook super blij met de mooie reportage... het is nog mooier dan de vorige keer.
Je lampjes vond ik ook super.. zo zie je maar dat van niets... iets heel moois te maken valt..
Fijn weekend

Anoniem zei

Ze zijn wel heel erg leuk geworden!!

Je moet er wel wat voor doen, maar dan heb je ook wat!!

Groetjes Thea